Menu
CZKMěna
Vyberte si kategorii

Nová literatura pro 3.ročník UČ SŠ –

Ilustrační obrázek
Popis
Učebnice obsahuje výklad k literatuře od roku 1914 po současnost. V chronologickém sledu seznamuje žáky s vývojem světové a české literatury, a to ve třech kapitolách (Literatura v letech 1914–1939, Literatura v letech 1939–1989 a Literatura po roce 1989), z nichž každá je tvořena dvěma či třemi ...
Zeptejte se
341 Kč
341 Kč bez DPH
Skladem 5+ ks, expedice 10.1.
Značka:
Didaktis
Výrobní číslo:
978-80-7358-315-6
EAN:
9788073583156
Náš kód:
1110956

Učebnice obsahuje výklad k literatuře od roku 1914 po současnost. V chronologickém sledu seznamuje žáky s vývojem světové a české literatury, a to ve třech kapitolách (Literatura v letech 1914–1939, Literatura v letech 1939–1989 a Literatura po roce 1989), z nichž každá je tvořena dvěma či třemi podkapitolami.

Každá kapitola se nejprve věnuje jednotlivým obdobím z hlediska historických událostí, vývoje společnosti a kultury, poté je věnován prostor dobovým autorům a jejich stěžejním dílům.

Výběr konkrétních autorů a jejich děl vychází z platných rámcových vzdělávacích programů, aktuálního katalogu požadavků ke státní maturitě, ale zohledňuje také školní seznamy literárních děl k maturitní zkoušce a preference žáků při výběru vlastní četby. U literatury po roce 1989 se pak spíše než na osoby spisovatelů zaměřujeme na převažující tendence v literární tvorbě a u každé z nich představujeme několik zajímavých děl. Nevyhýbáme se při tom ani populární literatuře a žánrům fantasy či young adult.

U probíraných autorů naleznete stručné údaje o jejich životě a výklad k jejich tvorbě, u vybraných autorů pak i podrobný rozbor jednoho jejich významného díla. Tento rozbor reflektuje hlediska, z nichž by měl žák umět dílo rozebrat u ústní zkoušky při státní maturitě. Výklad o autorech a jejich dílech dále doplňují v bočním sloupci další historické, kulturní, umělecké, společenské či jiné souvislosti, zajímavosti, ale především definice literárněteoretických pojmů využívaných při interpretaci uměleckých textů. Znalosti literárněteoretické terminologie žáci využijí při interpretaci děl, a to nejen při práci s pracovním sešitem, ale především u maturitní zkoušky. K hlavním cílům učebnicové sady Nová literatura 3 patří – v návaznosti na předchozí dva díly – příprava žáků ke státní maturitě, rozvíjení porozumění textu, čtenářské gramotnosti, schopnosti interpretovat literární dílo, dále také vytváření mezipředmětových vazeb či výuka v souvislostech.

Autor Erik Gilk
Jazyk Česky
Počet stran 260
V prodeji od 2020-08
Rok vydání 2020
Pořadí vydání 1
Vazba brožovaná bez přebalu
Druh Kniha