Elektrokola
Na jeho počátku byla v polovině devadesátých let konstrukčně velmi zdařilá kompaktní pohonná jednotka (motor + baterie) koncernu Yamaha, která se vyráběla v poměrně velkých sériích a montovala do elektrokol různých značek mnoha firem - v Asii i v Evropě. Japonská Yamaha tak prolomila bariéru nedůvěry k elektrokolům a ukázala cestu, která vedla až k jejich současnému boomu. Do vývoje elektrokol se zapojili vedle Yamahy i další velmi známí výrobci motocyklů - Honda, Suzuki, velká jména z branže bicyklů - z dálněvýchodních například Merida, Giant, Dahon a celá řada evropských firem, převážně německých a nizozemských, v neposlední řadě také elektronické koncerny - Panasonic či Sanyo. Elektrokola postupně ztrácela svou robustnost a jejich hmotnost (včetně baterie) značně klesala.
V uvedené typologii elektrokol je nastíněna různorodost typů kol s přídavným elektropohonem podle jejich převažujícího účelu. Vyjmenovány jsou oblasti, v nichž je využívání elektrokol nesporným přínosem pro různé věkové skupiny populace, kterým mohou zpříjemnit a obohatit život. Podrobně jsou popsány hlavní komponenty elektropohonu - motory, řídicí jednotky, baterie a ovládací prvky. Opomenuty nejsou ani elektrosady či "kity", kterými lze elektrifikovat běžná jízdní kola. Cenné jsou rovněž rady, jak si počínat a co nepřehlédnout při koupi elektrokola, včetně seznámení s elektrokoly, která jsou nabízena na našem tuzemském trhu. Čtivost publikace, která uvede čtenáře do světa elektrokol a usnadní jim orientaci v něm, zvyšují různé zajímavosti, experimenty a kuriozity.
Autor | Ivo Hrubíšek |
---|---|
Jazyk | Česky |
Počet stran | ano |
V prodeji od | 2011-12 |
Rok vydání | 2011 |
Pořadí vydání | 1 |
Vazba | pevná |
Druh | 1536 x 1024 |